Blog

Izrada logotipa. Što čini dobar logo?

Logo je prva slika vašega poduzeća, prvi dojam koji ostavljate na druge. Potrudite se da izgleda što bolje.

Logotip(skraćeno logo) je samo dio kompletnog vizualnog indentiteta jednog poduzeća, ali jedan i od ključnih dijelova, ako ne možda i najvažniji.
Logotip poduzeća ili organizacije prvo je što se primijeti i najdulje pamti od sveukupne poslovne imovine. Profesionalni dizajn logotipa uspostavit će originalni identitet kazujući tko ste u svijetu informacija, simbola i značenja.

Postoji više nego ikad prije primjera logotipa online, a uz to dolazi izazov kako biti drugačiji. Kako stvoriti nešto originalno koje se ističe u moru identiteta? A i pitanje, kako ćemo stvoriti nešto brže uz zadržavanje kvalitete? Zato postoje neke jednostavne smjernice u stvaranju logotipa.


Što čini dobar logo?

  • JEDNOSTAVNOST – logo sadrži jednu odličnu ideju, a ne sastoji se od dvije ili tri prosječne ideje
  • JEDINSTVENOST – ne smije biti zamijenjen logom drugog poduzeća, pogotovo ne iz slične djelatnosti
  • IZDRŽLJIVOST – ne mije biti podložan modnim trendovima i vremenu. Primjerice, logotip Coca Cole zadnji put je redizajniran 1941, dok je sličan po prvi puta predstavljen davne 1987. godine
  • LAKO ZAPAMTLJIV – kada ljudi pogledaju vaš logo, u prvih par sekundi procjene da li ima smisla i kakav je utjecaj ostavio na njih
  • PRILAGODLJIVOST – mora biti prilagodljiv različitim medijima
    -mora biti prilagodljiv i u boji, i u crno-bijeloj verziji
    -prilagodljiv po veličinama, mora biti vidljiv i u najmanjoj veličini, ali i u jako velikim veličinama
  • RELEVANTNOST DJELATNOSTI – mora biti relevantan prema djelatnosti koju obavljate


Postupak izrade logotipa

AMD-Inžinjering - izrada logotipa

Iako logo ponekada izgleda čak i prejednostavno, postupak izrade zna biti vrlo složen i treba mu se ozbiljno posvetiti. Izrada se odvija u više koraka, a prvi je prikupljanje podataka o poduzeću. Kreće se od imena poduzeća, lokacije, proizvodima koji se prodaju, istraživanju konkurencije, istraživanju misije poduzeća istraživanju korisnika i kako ljudi saznaju za poduzeće (putem marketinga, novina, interneta ili jednostavno od drugih korisnika).

Nakon prikupljanja ideja, skiciranja više prijedloga i tek onda dizajniranja u nekom od software-a, vrlo poželjno je pokupiti feedback od kolega, rodbine, prijatelja tako da bi vidjeli na kakav dizajn će drugi ljudi bolje reagirati.

Logotip se može sastojati samo od teksta ili simbola, ali jako često i od jednog i drugog. Kod izrade treba voditi brigu kako će se koristiti, a također treba voditi računa da li će takav ili sličan logo koristiti povezani brandovi.

S obzirom na kompleksnost i važnost izrade logotipa, najbolje bi bilo prepustiti dizajneru da se pobrine o tome za vas. Zamislite ovakvu situaciju. Osoba vam uruči svoju posjetnicu ili reklamni materijal sa svojim logotipom, a vi ćete vrlo vjerojatno prema tome ostvariti neke dojmove o tom poduzeću. A prvi dojam je jako bitan, a time i izrada poslovnog logotipa je mudro uložen novac!

Leave a Reply